BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

About Me

My photo
Cairo, Thailand
Aku adalah wanita yang dilahirkan di kota bandung dan tumbuh besar di thailand. Aku punya blog ini bukan karena aku suka menulis, tapi karena hobby aku membuat kue dan memasak. hehehe

Thursday, May 20, 2010

Hotdog Ribs


Hotdog Ribs
280 gm tepung roti[1 Adunan]
50 gm tepung gandum
50 gm gula halus
1 biji telur grade B-55 gm
1 sudu kecil susu tepung
1 sudu kecil yeast kering
½ sudu kecil VX2
160 ml air
1 sudu kecil garam
25 gm Crisco/Butter
10 batang hotdog

Cara2:
Uli semua bahan kecuali garam. Uli rata dan masukkan garam dan uli sampai lembut. Perap sebentar selama 5 minit, timbang adunan doh 50 gm, kemudian lihat gambar nombor 2 dan seterusnya. Setelah selesai semuanya perap hingga ia naik kemudian sapukan telur di permukaan nya.((Boleh dihiasi dengan mayo, cili sos atau mix vegetable jikalau suka))
Bakar dalam oven 200 degrees selama 10-15 minit...
bila keluar dari ovan terus sapukan butter supaya nampak cantik berkilat...Selamat mencuba(bole smipan di peti sejuk beku, bungkus dgn foil masuk dlm plastik)


Tips:
Untuk 1 ½ adunan dapat 18 keping roti..
Dohnya agak lembik, jangan ditambah tepung!!

“Yang sempurna datang dari Allah dan yang Kurang dari diri saya sendiri”

No comments:

Post a Comment